Franciso Palacios o walce z Cieślakiem ,przyjaźni z Diablo,współpracy z Don Kingiem i nie tylko.

2 kwietnia na gali z cyklu Polsat Boxing Night na ring powróci były dwukrotny pretendent do tytułu mistrza świata federacji WBC w kategorii Cruiser Francisco Palacios(23-3, 14KO).”The Wizard” zmierzy się w Krakowie z Michałem Cieślakiem(11-0, 7KO).Zapraszamy do zapoznanie się z wywiadem,którego udzielił nam Francisco.

 

WokółRingu : Widać na różnych filmach w internecie , że jesteś w świetnej formie. Jesteś naprawdę bardzo szybki. Powiem szczerze ,że myślę ,że w walce z Cieślakiem będziesz nawet w lepszej formie niż w walkach z Diablo. Też tak uważasz ? Szykujesz formę życia na 2 kwietnia ?

Francisco PalaciosCzłowieku przede wszystkim chcę podziękować Bogu za błogosławieństwo, za to że daje  mi kolejny dzień życia i zdrowia, a na tym etapie , jest to jedna  z moich najważniejszych rzeczy. Jestem bardzo wdzięczny.Dobrze, że jest jeszcze wiele motywacji. Ja chcę i  mój trener też. Trenujemy  i pracujemy bardzo ciężko, ale przy czym także w sposób  bardzo inteligentny ,ponieważ  będziemy mieli potwora przed sobą 2 kwietnia .Bierzemy każdą walkę aby wygrać,więc ciężko trenuje aby osiągnąć sukces.Tylko raz nie trenowaliśmy zbyt mądrze i  to było przed moją ostaniom walką z Kudraszowem i wszyscy wiemy jak się ona skończyła.

WokółRingu: Michał Cieślak mówi ,że przygotowuje się i nastawia na najlepszego Palaciosa. Uważa On ,że walka z Tobą będzie najprawdopodobniej najcięższą w Jego dotychczasowej karierze.Myślisz,że walka z Cieślakiem może być także najtrudniejsza w karierze również  Ciebie?

g.png
Foto;WokółRingu

Francisco Palacios Cóż każda walka może być tą najcięższa,więc traktujemy Go(Michała) jako najtrudniejszego przeciwnika w karierze .Podobnie jak On ciężko trenuje i jestem skoncentrowany .Mam nadzieję,że On także będzie w najlepszej formię w karierze,ponieważ ja również mam taki zamiar ,aby być w najlepszej formie w karierze. Będę lepiej przygotowany niż we wszystkich moich poprzednich walkach,ponieważ to co wydarzyło się jest już przeszłością a człowiek uczy się na własnych błędach pomimo ,że je często popełnia.

WokołRingu : Mateusz Borek odwiedził Cię ostatnio i mówił,że starał się wyjaśnić Tobie,że tak naprawdę Cieślak nie nazwał Ciebie tchórzem.W rzeczywistości te słowa zostały napisane nie z Jego konta.Michał bardzo szanuje Ciebie i przyznaje,że takie słowa oraz zachowanie nie są w Jego stylu. W ogóle gdzie przeczytałeś takie słowa?

CbwEDdGWwAA-PtT.jpg
Foto;Mateusz Borek/Twitter

Francisco PalaciosTak wiem, Mati i ja rozmawialiśmy o tym i powiedział mi, że było to fałszywe konto  na Twitterze, ale te słowa są dla mnie jak paliwo , aby ciężej pracować, poświęcić się i skoncentrować się o wiele lepiej, więc używam tych słów  jako motywacji.Ale oczywiście szanuje Michała,jest on wielkim wojownikiem.To jest tylko biznes.Chcę Go pokonać,a po walce mogę iść z Nim na piwo bez problemu,ale jak na razie  jest to biznes.Wiem,że On się przygotowuje dobrze  do walki ze mną a ja przygotowuję się  do pojedynku z Nim.

WokóRingu : Chciałbym teraz zapytać trochę o Twoją karierę amatorską.Podczas kariery amatorskiej odniosłeś wiele sukcesów.Na ringach amatorskich wygrałeś między innymi z Chazem Witherssponem .Możesz powiedzieć z kim walczyłeś jeszcze w czasach amatorskich?

Francisco PalaciosWalczyłem często.W 2001 pojechałem na mistrzostwa świata w Belfaście do  Irlandii.(…).Następnie ponownie w 2003 roku walczyłem w Tajlandii,gdzie zmierzyłem się między innymi z drugim pięściarzem na świecie.Podczas walki odebrano mi jeden punkt,zrobili to celowo,przemyśleli to.Mimo tego wygrałem pobiłem rywala tak ,że następnego dnia był w bardzo złym stanie.Ale to tylko dobrze na mnie wpłynęło w swoim rekordzie mam wiele wygranych walk oraz  prawdziwe „wojny” z Diablo.Kiedy On był mistrzem WBC w Cruiser to właśnie Jego każdy się najbardziej obawiał.W przeszłości bardziej koncentrowałem się na tzw „śmieciowym gadaniu”.Teraz jestem bardziej skoncentrowany na swoim treningu.Postępując zgodnie z wskazówkami mojego  trenera Anthony’ego Wilson’a Chill’a.

WokółRingu : Jesteś przyjacielem Diablo. Czy uważasz, że Diablo jeszcze zdobędzie mistrzostwo świata w wadze Cruiser? Co sądzisz  o Jego pomyśle  przejścia do wagi ciężkiej. Myślisz, że ma szansę coś osiągnąć w wadze ciężkiej?

palacios300nf2.jpg
Foto;Francisco Palacio i Krzysztof Włodarczyk przed walką o pas WBC.

Francisco Palacios Diablo jest zdecydowanie dobrym człowiekiem i przyjacielem.Jeżeli Diablo wyjdzie do ringu z „czystą’ głową to On wie co ma zrobić aby wygrać.On był mistrzem świata,nie tylko raz ale dwa razy.Wiec ,jeżeli zdecyduję się On pójść do wagi ciężkiej wiem,że będzie to dobrą decyzją,ponieważ ma On według mnie jednego z najlepszych trenerów na świecie ,czyli Fidora Fapina.

WokółRingu : Przez pewien czas Twoim promotorem był legendarny  Don King . Zakończyliście współprace  po przegranej rewanżowej walce z Diablo. Co możesz  powiedzieć o Don Kingu? Jak wspominasz współprace z Nim?

kingpalacios032608.jpg
Foto;Zack Page,Don King i Francisco Palacios

Francisco Palacios Mogę powiedzieć, że to była  świetna zabawa.Każdy ma wzloty i upadki.Niektórzy mówią nieprawdę na Jego temat.Dzięki Niemu dostałem szanse walki o regionalny tytuł i stoczyłem dwie walki o mistrzostwo świata,które nadal uważam ,że wygrałem 2 kwietnia 2011 roku walka była wyrównana,ale uważam ,że ją wygrałem.Don King jest wielkim człowiekiem i nie mam z nim żadnych problemów.

WokółRingu : Nadal utrzymujesz kontakt z Don Kingiem?

Francisco Palacios :Nie mam z Nim  kontaktu, ale jeśli widzę Go to się z Nim witam .Uścisnę  mu dłoń, ponieważ cały czas darze Go szacunkiem.

 WokółRingu : 2 kwietnia w Krakowie zawalczy też między innymi  Mateusz Masternak. Masternak będzie walczyć z Ericiem Fields’em . Swego czasu mówiło się o  potencjalnej Twojej walce z Masternakiem, ale promotorzy Mateusza ostatecznie zakontraktowali innego przeciwnika.. Wiesz  coś więcej dlaczego  nie doszło do tej  walki?

Francisco PalaciosSkupiam się teraz tylko na walce z Cieślakiem to co było jest przeszłością i nie warto rozpamiętywać tamtej sytuacji.

WokółRingu : Po rewanżowej walce  z Diablo miałeś dwuletnią przerwę w karierze. Czym była ona spowodowana? To była Twoja dobrowolna/własna decyzja?

Francisco PalaciosPo prostu byłem nie aktywny było to spowodowane także sytuacją z Don Kingiem.Nie miał on dla mnie żadnej konkretnej walki.

WokółRingu : Myślałeś podczas swojej kariery zawodowej o zmianie kategorii wagowej  np. żeby przejść do półciężkiej? Ile ważysz zazwyczaj , jeśli nie trenujesz do konkretnej walki?

Francisco PalaciosTak myślałem kiedyś aby zejść do niższej kategorii.Teraz ważę w granicach 205-215 funtów

WokółRingu : Jak oceniasz obecny poziom, jeśli chodzi o wagę Cruiser. Czy uważasz, że jeden z dzisiejszych mistrzów jest poza zasięgiem innych? A gdzie widzisz siebie rzeczywiście patrząc na top wagi Cruiser? W wywiadach otwarcie mówisz, że chcesz po raz kolejny zawalczyć o mistrzostwo świata. Gdybyś miał wybrać z ,którym mistrzem chciałbyś zawalczyć?

Francisco PalaciosNie obchodzi mnie z kim?Kto?(…) Jestem wojownikiem, walczę gdy złożą mi ofertę .Gdyby zaoferowali mi znowu walkę z Kudriaszowem  wziąłbym ją z pewnością(…) a Bóg pobłogosławił mnie .Mam wymarzony,świetny team  z wielkim trenerem  jakim jest  Manuel Calderon i niesamowitym cutman’em jakim jest  Tony Suarez .Mam najlepszego trenera boksu, jakie kiedykolwiek miałem.Był On już kiedyś moim trenerem w 2006 roku  ,ale  później musiałem odejść jednak teraz znów współpracujemy razem.

dimitrij-kudriaszow-francisco-palacios-news-001.jpg
Foto;Francisco Palacios i Dimitrij Kudriaszow  przed walką o pas WBA International

WokółRingu : Z pewnością wspaniałą rzeczą dla ciebie  jak i Twojego  trenera jest to, że Powróciliście  do współpracy. Naprawdę wierzysz bardzo  w siebie i swojego trenera a trener wierzy w Ciebie  również. Myślę,że to jest bardzo ważne.

Francisco Palacios : Jedynym sposobem na sukces jest uwierzyć w siebie.Tak jest w Moim teamie.Jestem bardzo zadowolony ze współpracy.

WokółRingu : Kto jest twoim idolem jeśli chodzi o boks? Jak myślisz, kto jest najlepszy  aktualnie  bez podziału na kategorie wagowe?

Francisco PalaciosMoim ulubionym pięściarzem  jest Macho Camacho, ale Ja naprawdę nie mam żadnego idola. Lubię dwielu pięściarzy np Terrence’a Crawford’a

WokółRingu : Jeśli chodzi o polskich pięściarzy . Oglądasz  czasem walki polskich bokserów na przykład: Szpilki, Adamka, Fonfary lub Głowackiego?

Francisco Palacios : Wszyscy z nich są świetni Lubię ich wszystkich. Mają oni  różne style, ale wszyscy są mocni i techniczni.Uwielbiam ich wszystkich.

WokółRingu : Oprócz Twojej walki z Cieślakiem 2 kwietnia odbędą się też  inne interesujące pojedynki. Jak oceniasz kartę i walki, które odbędzie się  2 kwietnia w Krakowie?

Francisco PalaciosNa papierze to jedna  z najlepszych kart  jakie widziałem od dawna  i chcę podziękować Matiemu , telewizji Polsat  i Cieślakowi  za możliwość uczestnictwa w tak wspaniałej gali.

WokółRingu : Muszę przyznać, że my fani w Polsce,  czekamy z niecierpliwością  na Twoją  walkę z Cieślakiem. W rzeczywistości tak naprawdę niemalże ,wszyscy w Polsce mówią o Tobie  z szacunkiem. Kibice w Polsce mają do ciebie wiele szacunku,bardzo Cię cenimy.. Muszę przyznać, że to na Waszą walkę   spośród  wszystkich ,które odbędą się kwietnia 2 czekam chyba najbardziej.Mam nadzieję, że z Michałem dasz świetną walkę, tak jak te dwie z Diablo. Niezależnie od wyniku myślę, my  kibice w Polsce, zawsze będziemy cię szanować. Dziękuje za poświęcenie czasu na rozmowę ze mną. Życzę powodzenia w walce z Cieślakiem.Jesteś naprawdę wspaniałym człowiekiem.

Francisco PalaciosKocham Polskę.To mój drugi dom .Jestem bardzo wdzięczny  wszystkim fanom  , przyjadę w lepszej  formie  niż do walki z Diablo i wiem, że tak będzie  .To będzie niesamowita walka dla Kibiców. Bóg błogosławi .Mam szacunek do całej Polski i zobaczymy się wkrótce.

palacios_kontr.jpg
Foto;Francisco Palacios/Instagram

WokółRingu : Czekamy na Ciebie w Polsce mistrzu. Na ile dni przed walką masz zamiar przyjechać do Polski?

Francisco PalaciosBędę tam na tydzień przed walką

WokółRingu : Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas na rozmowę. Pozdrawiam

Francisco PalaciosDziękuję

Skomentuj

