Przemysław Runowski dla WokółRingu: Fajnie byłoby zdobyć mistrzostwo świata wcześniej niż to zrobił Diablo

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzielił nam Przemysław Runowski(11-0, 2KO). Polski pięściarz odpowiada między innymi o przygotowaniach do kolejnej walki,która odbędzie się 20 sierpnia na gali w Międzyzdrojach oraz o ewentualnej walce z Michałem  Sywrowatką(15-1, 4KO) na PBN. Zapraszamy do zapoznania się z tekstem


WokółRingu: Ostatnią walkę stoczyłeś 18 marca na gali w Żyrardowie. Odniosłeś wtedy chyba najcenniejsze zwycięstwo jak dotąd w karierze. Pokonałeś na punkty Carela Sandona. Na ring wrócisz 20 sierpnia na gali w Międzyzdrojach. Jak przebiegają przygotowania do najbliższej walki? Na jakim etapie ich jesteś? Możesz zdradzić kto będzie twoim rywalem? Czy jeszcze nie wiesz nic na ten temat?

runowski_punch_zy.jpg

Przemysław Runowski: Tak ostatnia walka była dla mnie bardzo ważna i myślę, że dobrze  w niej wypadłem. Jak na 11 walkę był to nawet niezły zawodnik. Przygotowania trwają już 5 tygodni teraz jestem na obozie w Zakopanem, na razie idzie wszystko bardzo dobrze był czas na siłownię był na technikę był na wytrzymałość. Teraz wchodzę w okres sparingów. Na razie mogę spokojnie powiedzieć, że są ta najlepsze przygotowania jakie miałem do walki.

WokółRingu: Czy temat twojej ewentualnej walki z Michałem Syrowatką jest aktualny? Jak sam deklarujesz chciałbyś ,aby ta walka odbyła się na jednej z gal PBN. Czy promotorzy podjęli już jakieś działania by zakontraktować tą walkę? Myślisz, że dojdzie do tej walki jeszcze w tym roku?

Przemysław Runowski: Jeśli chodzi o walkę z Michałem trudno mi jest powiedzieć czy do niej dojdzie. Nie zastanawiam się na razie bardzo nad tym. Michał robi swoją robotę. Ja na razie mam walkę w Międzyzdrojach. Później zobaczymy. Jeśli do tej walki miało by dojść to na pewno na jakiejś ważnej imprezie. Na razie nie dostałem żadnego hasła od promotora. Robię swoje.

WokółRingu:  W ubiegłym roku deklarowałeś, że masz zamiar zejść do kategorii lekkiej i jak sam mówiłeś-tam zdobywać pasy Mistrza Świata. Jak na razie jesteś pięściarzem kategorii super lekkiej. To w tej wadze będziesz toczył pojedynki? Czy te plany zejścia do niższej kategorii wagowej są wciąż aktualne i chodzą ci po głowie? Osobiście w jakiej kategorii uważasz,że czułbyś się najlepiej?

Przemysław Runowski: Osobiście to najlepiej się czuje gdy ważę 70 kg.  Ale wiem, że w tej wadze są silni zawodnicy i myślę za na razie będzie 63.5 kg a później zobaczymy.

WokółRingu:  Od momenty twojego zawodowego debiutu minęły ponad trzy lata. Przez ten czas stoczyłeś jedenaście  zwycięskich pojedynków. Miałeś kilka dłuższych przerw w karierze pomiędzy walkami. Teraz jednak powiedziałeś jakiś czas temu, że rozwiązałeś swoje pewne problemy prywatne oraz te z promotorem. Aktualnie jesteś zadowolony jak przebiega oraz jak  prowadzona jest twoja kariera?

runowski_punch3.jpg

Przemysław Runowski: Tak miałem kilka problemów i szczerze powiem, że żałuję tych przerw, ponieważ teraz mógłbym mieć 2-3 walki więcej. Ale teraz założyłem sobie cel żeby trenować i walczyć. Na razie mam druga walkę skupiam się tylko na tej. Myślę, że później jeszcze stoczę dwa pojedynki.

WokółRingu:  Twój brat Mariusz Runowski ostatnio przegrał swój pierwszy zawodowy pojedynek. 18 czerwca w Szydłowcu pokonał go Tomasz Gromadzki. Jak twój brat przeżył tą pierwszą porażkę? Wiadomo, że raczej nigdy ze sobą nie zawalczycie, ale czy często sobie pomagacie nawzajem przygotowując się do walk? Sparujecie może razem?

Przemysław Runowski: Tak brat przegrał walkę, wcale mu się nie dziwie sam trenuje, do tego pracuje . Jak wiadomo samemu nie da się przygotować do walki. Mówiłem mu przed walka, że to będzie ciężka walka a Tomek Gromadzki stoczył już kilka walk. Brata była  to dopiero czwarta zawodowa walka, więc moim zdaniem za wcześnie. Powiedziałem mu po walce ze jakby miał chociaż 3 tygodnie sparingów z kimś podobnym do stylu Gromadzkiego to by wygrał tamten pojedynek.

WokółRingu:  Marzeniem a zarazem celem każdego pięściarza jest zdobycie mistrzostwa świata. Ile czasu dajesz sobie na dokonanie tego? 

Przemysław Runowski: Wczoraj zapytałem trenera-kto był najmłodszym mistrzem świata w Polsce-Odpowiedział, że Krzysztof Włodarczyk. Diablo miał wtedy niespełna 25 lat kiedy wygrał z Cunninghamem. Mam 22 lata. Fajnie by było zdobyć tytuł wcześniej niż to zrobił Krzysiek.

WokółRingu:  Kto jest twoim bokserskim idolem i dlaczego? Jakich osobiście pięściarzy lubisz oglądać w ringu?

Przemysław Runowski: Moim idolem jest  śp. Muhamad Ali. Cenię go za pewność siebie w ringu jak i poza nim

WokółRingu:  Niektórzy zawodowi pięściarze nie interesują się oprócz swoich walk boksem.Jak  wygląda to u ciebie? Oglądasz regularnie gale bokserskie w telewizji? Czy skupiasz się tylko i wyłącznie na swoich walkach oraz treningach?

Przemysław Runowski: Oczywiście śledcze najciekawsze pojedynki. Szczególnie w mojej wadze. Z każdej walki jakiegoś zawodnika staram się wyciągnąć dobre i złe strony

WokółRingu:  Co jest twoją najmocniejszą zaletą w ringu? Potrafisz wymienić jedną cechę, która jest twoją można by powiedzieć najlepszą bronią podczas walk? Wiadomo, że każdy ma jakieś wady nawet najwięksi mistrzowie. Nad czym ty najbardziej pracujesz ,aby wyeliminować to ze swojego boksu?

runowski_lora.jpg

Przemysław Runowski: Czasami myślę po walce gdy ją oglądam-dlaczego nie poszedłem za ciosem ,dlaczego nie zadaje więcej ciosów, przecież gdybym zadał przeciwnik by padł. Chce to wyeliminować. Wejść do ringu i bić

WokółRingu:  Wiesz konkretnie jaki plan mają promotorzy na twoją dalszą karierę? Jesteś pięściarzem bardzo młodym. Jak na razie wszystkie walki stoczyłeś w Polsce. Czy wyjazdowe pojedynki to coś z czego byś skorzystał ,gdyby pojawiły się dobre oferty? Czy na razie wolisz aby twoja kariera byłą prowadzona na polskich ringach? 

Przemysław Runowski: Na razie jak już mówiłem są Międzyzdroje. Chce tam pokazać się z jak najlepszej strony. Widowiskowo boksowac i efektownie wygrać to jest moim celem. Jeśli tak się stanie możecie mnie pytać co dalej

WokółRingu:  Nie da się ukryć ,że jak na dość małą liczbę walk twoi dotychczasowi przeciwnicy byli na prawdę mocni jak na ten etap kariery. Potrafisz wskazać jeną walkę ,która według ciebie dała ci najwięcej spośród dotychczasowych ,które stoczyłeś? 

przemyslaw-runowski-pozre-argentynczyka_23684910.jpg

Przemysław Runowski: Fajnie, że ty to widzisz i jeszcze kilka osób. Rzeczywiście miałem dobrych zawodników. Gdzieś tam sobie myślę że te pierwsze 2-3 walki mogłem wygrać przed czasem. Natomiast po nich było już ciężko: Litkiewicz, Janik, Szot, Lora,Blanco-to nie są zawodnicy, którzy przyjeżdżają przegrywać przed czasem. Myślę, że każda walka mi coś daje

WokółRingu:  Chciałbyś przekazać coś swoim kibicom ?

Przemysław Runowski: Chciałbym zaprosić kibiców na galę, ponieważ zobaczycie dobry, szybki, widowiskowy dla oka boks z mojej strony. Pozdrawiam

4 thoughts on “Przemysław Runowski dla WokółRingu: Fajnie byłoby zdobyć mistrzostwo świata wcześniej niż to zrobił Diablo

  1. Blog mocno się rozwinął. Coraz ciekawsze grafiki, dużo interesujących wywiadów. Brakuje tylko felietonów i opinii własnych autora. Będę reguralnie odwiedzał blog, ponieważ doceniam pracę i cenie każdego pasjonata szermierki na pięści 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

