Ben Wrótniak dla WokółRingu: Nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa w boksie

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzielił nam Ben Wrótniak(5-2, 1KO). Pięściarz opowiada między innymi o swoim zbliżającym się powrocie na ring, o promotorach w boksie oraz o swoich planach. Kolejną walkę Wrótniak stoczy 8 października w Sydney. Rywalem Bena będzie Moses Havea(2-9, 1KO)

WokółRingu: Dlaczego zdecydowałeś się wrócić na ring?

Ben Wrótniak: Wciąż czuję, że jestem wojownikiem i ponadto mam niedokończone sprawy w boksie 

WokółRingu: Co wiesz już na temat swojego najbliższego rywala? W jaki sposób będziesz się przygotowywał do tego pojedynku?

Ben Wrótniak: Z tego co słyszałem to wielki i silny facet. Co prawda nie ma on zbyt dobrego rekordu, ale w żadnym wypadku go nie lekceważę. Ma on na swoim koncie walki z naprawdę dobrymi pięściarzami z Australii. Myślę, że to będzie dobry test dla mnie.

WokółRingu: Powiedz tak szczerze. Twoja przerwa trwała dość sporo. Czy miałem momenty, że pomyślałeś, że to już koniec twojej kariery, że nie wrócisz już na ring ?

Ben Wrótniak: Miałem trochę wolnego czasu. Odwiedziłem wiele krajów takich jak na przykład: Chiny, Honkong, Belgia, Francja, Polska, Anglia,Korea Południowa czy Tajlandia. Miałem dużo czasu na przemyślenia. Teraz czuję, że nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w boksie i wierzę, że jestem teraz lepszym pięściarzem niż wcześniej 

WokółRingu: Co byłoby tym co zadowoliłoby cię, jeśli chodzi o boks? Będziesz pięściarzem spełniony jeśli…

Ben Wrótniak: Chcę walczyć na dobrych galach w dużych arenach. Wierzę, że jestem w stanie to osiągnąć

WokółRingu: Gdybyś udanie powrócił na ring i po kilku zwycięstwach w Australii otrzymał propozycje walki w Polsce to przyjąłbyś ją ? 

Ben Wrótniak: Być może. To zależy. Niektórzy polscy promotorzy są prawie jak przestępcy. Płacą większe pieniądze ring girls niż zawodnikom. To absurd. Oni powinni być za to skazani. Pięściarze w ringu ryzykują i narażają swoje życie. Natomiast tacy ludzie korzystają z tego dzięki nim. W ubiegłym roku dwóch pięściarzy zmarło w Australii. Zawodnicy powinni być traktowani z szacunkiem. Taka jest prawda

WokółRingu: Sądzisz, że jest coraz więcej takich ludzi w boksie?

Ben Wrótniak: Żaden pięściarz nie chce o tym mówić, ponieważ nie chce nikogo denerwować. Pięściarze boją się, gdyż ci ludzie mają tak naprawdę władze w polskim boksie. Tak jak mówiłem ring girls zarabiają nieraz więcej od pięściarzy a to jest niedorzeczne

WokółRingu: 17 września w Polsce Krzysztof Głowacki zmierzy się w swojej kolejnej obronie mistrzostwa świata WBO w kategorii cruiser  z Oleksandrem Usykiem. Jak myślisz kto wygra tą walkę i jaki może mieć ona przebieg? 

Ben Wrótniak: Mam nadzieję, że Głowacki znokautuje swojego rywala, ale tak naprawdę to może być bardzo ciężka walka dla Krzysztofa. Tak jak już mówiłem mam nadzieję, że Głowacki wygra. Myślę, że Głowacki wygra na punkty

WokółRingu: Przed walką z Letrem mówiłeś, że to twoja najważniejsza walka w karierze. Wspominałeś, że to od niej zależy twoja przyszłość. Tamta porażka bardzo pokrzyżowała ci bokserskie plany? 

Ben Wrótniak: Każda walka jest moją najważniejszą. Niestety wtedy przegrałem. Wciąż chce być lepszym pięściarzem. Uważam, że mam jeszcze czas aby tak się stało. Chce wykorzystać swój cały potencjał, abym mógł później powiedzieć, że dałem z siebie wszystko

WokółRingu: Wiesz już kto będzie twoim trenerem i gdzie będziesz przygotowywał się do powrotnej walki?

Ben Wrótniak: Będę trenował tutaj w Londynie. Na walkę polecę na 10 dni przed. Nie zdecydowałem jeszcze kto będzie w moim narożniku. Oczywiście wiem, że jest to bardzo ważne. Trzeba mieć dobre kontakty z trenerem. On znajduję się na twojej walce, a więc jesteśmy wspólnym zespołem.

WokółRingu: Co powiesz tym ludziom, którzy twierdzą, że  Ben to fajny i miły chłopak, ale w boksie nie osiągnie wielkich sukcesów, ponieważ ma duże braki w swoim boksie?

Ben Wrótniak: W pewnym sensie mają oni rację i mogę się z nimi zgodzić. Wiem, że mam dużo do poprawy w swoim boksie i zamierzam to robić. Nie jestem „gotowym produktem”. Wciąż mogę być lepszy. Mam wady. Tak oczywiście zgadzam się z tym. Natomiast nie zgadzam się z tym, że nie osiągnę sukcesów w boksie.

WokółRingu: Istnieje szansa ,że na wspomnianej już gali Głowacki VS Usyk Albert Sosnowski, którego poznałeś podczas pobytu w Polsce zawalczy z Andrzejem Wawrzykiem. Niektórzy mówią, że Albert nie powinien już boksować, ponieważ obawiają się o jego zdrowie. A co ty o tym sądzisz? Albert powinien walczyć dalej? 

Ben Wrótniak: Albert jest wspaniałym człowiekiem. Jest on nie tylko pięściarzem, ale także świetnym człowiekiem. Jego walka z Wawrzykiem byłaby za pewne ciężkim pojedynkiem, ale jeśli Albert wierzy w zwycięstwo to ja także w to wierzę. Na pewno kibicowałbym mu w tej walce

WokółRingu: Na pewno oglądasz boks i walki polskich pięściarzy. Kto według ciebie może zostać mistrzem świata w niedalekiej przyszłości? 

Ben Wrótniak: Tak naprawę to nie wiem. Życzę wszystkim polskim pięściarzom, aby odnosili liczne sukcesy 

WokółRingu: Obecnie mieszkasz w Londynie. Powiedz, czy życie w Anglii jest trudne?

Ben Wrótniak: Dla mnie Londyn jest dobrym miejscem. Udało mi się znaleźć tu dość szybko pracę. Życie w Londynie to dla mnie praca, paca i jeszcze raz praca. Jestem jednak szczęśliwy, ponieważ mam tu dobrą pracę. Ponadto to dobre miejsce ze względu na to, że żyję tu liczna polska społeczność. Można spotkać tu różne wyzwania, ale dla mnie nie stanowiło to żadnego problemu, gdyż angielski system i sposób myślenia jet podobny do tego, który spotykany w Australii 

WokółRingu: Jakbyś miał porównał sytuację w polskim i australijskim boksie to gdzie lepiej to wygląda?

Ben Wrótniak: Niestety boks przyciąga wielu złych ludzi, ale oni istnieją w każdym kraju. Czy to w Polsce czy Australii. Jest to wliczone w ten sport. Ludzie często tego nie rozumieją, ale tak naprawdę boks jest ekstremalnie ubogim sportem. Znam promotorów, którzy w ogóle nie płacą pieniędzy pięściarzom. Zawodnicy ryzykują i poświęcają swoje życie. Podróże, krwawienie, płacz, poświęcenie a niektórzy promotorzy tylko z tego korzystają. Tacy ludzie są przestępcami i powinni zostać umieszczeni w więzieniach. 

WokółRingu: Wczoraj Dany Green stoczył swoją kolejną walkę. Wygrał on na punkty z Wattsem. Ty osobiście znasz Greena. Jak myślisz Dany może coś jeszcze osiągnąć w kategorii cruiser? 

Ben Wrótniak: On chcę stoczyć tylko jeszcze jedną walkę. Anthony Mundine miałby być jego przeciwnikiem. Tylko ta walka i nic więcej. Dzięki tej walce obaj pięściarze zarobiliby świetne pieniądze i przeszliby później na emeryturę 

WokółRingu: Miałeś okazję poznać Greena. Przeprowadzałeś  nawet z nim wywiad dla polskich mediów. Co można powiedzieć na jego temat? Jakim jest człowiekiem?

Ben Wrótniak: Uważam,że Dany jest wspaniałym człowiekiem. Wszyscy w Australii go kochają i szanują 

WokółRingu: Jak zareagowali twoi najbliżsi i rodzina, gdy powiedziałem im, że wracasz na ring?

Ben Wrótniak: Będą mnie spierać. Rodzina jest dla mnie wszystkim. Jeśli chodzi o tą decyzję to tym razem nie pytałem najbliższych co o tym sądzą, chodź zawsze to robię. Tym razem podjąłem tą decyzję sam dla siebie. Wiem, że będą mnie oni wspierać w tym na co się zdecydowałem

WokółRingu: Na zakończenie. Chciałbyś przekazać coś swoim kibicom w Polsce? 

Ben Wrótniak: Dziękuje za wasze wsparcie. Uważam, że najlepsze jeszcze przede mną. Niech Bóg was wszystkich błogosławi. Dziękuje ci Dominik  oraz stronie „WokółRingu” za rozmowę.  

 

Skomentuj

