Magdziak Lopes dla WokółRingu: Jestem zaszczycona możliwością walki o pas w Polsce

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzieliła nam Aleksandra Magdziak Lopes(16-2-3, 1KO), która 17 września w walce o mistrzostwo świata WBC w kategorii super półśredniej zmierzy się z Ewą Piątkowską(9-1, 4KO). Zawodniczka urodzona w Gliwicach opowiada między innymi o walce z Ewą Piątkowską oraz o swoich polskich korzeniach.

WokółRingu: 17 września na gali w Gdańsku, której głównym wydarzeniem będzie pojedynek Krzysztofa Głowackiego z Oleksandrem Usykiem ty zmierzysz się z Ewą Piątkowską. Stawką waszej rywalizacji będzie mistrzostwo świata WBC w kategorii super półśredniej. Jak dowiedziałaś się o możliwej walce z Ewą? Zastanawiałaś się długo nad podjęciem decyzji, aby zaakceptować ofertę mistrzowskiej walki w Polsce? Czy takich walk się po prostu nie odmawia i od początku byłaś na tak?

Magdziak Lopes: O walce dowiedziałam się tuż przed moja walka, którą stoczyłam 30 lipca o pas WBC Silver w kategorii półśredniej. Decyzje podjęliśmy szybko, ale po podjęciu jej starałam się o tym nie myśleć tuż przed moja walka w zeszłym tygodniu. Chodź mi to za bardzo nie wychodziło. bo oczywiście bardzo się cieszyłam na możliwość przyjazdu do Polski. Ale próbowałam się w 100% skupić najpierw na wygraniu walki 30 lipca i pasa WBC Silver.

WokółRingu: Czym jest dla ciebie walka w Polsce o mistrzostwo świata? Jest to czymś bardzo wyjątkowym dla ciebie? Możemy nazwać to poniekąd spełnieniem twoim marzeń?

Magdziak Lopes: Tak, od dawna było to moim marzeniem. Bardzo się ciesze na tą imprezę i dziękuje bardzo grupie Sferis Knockout Promotions za zorganizowanie takiej możliwości i danie mi szansy na walkę o ten pas w Polsce.

WokółRingu: Ostatnią walkę stoczyłaś 30 lipca w USA. Pokonałaś wówczas na punkty w  rywalizacji o wakujący tytuł  WBC Silver  w wadze półśredniej Szilvie Szabados. Jesteś zadowolona z przebiegu tej walki?

Magdziak Lopes: Przede wszystkim jestem zadowolona ze zwycięstwa. Ale myślę, że dalej jest dużo miejsca na poprawę – np. nie byłam w stanie wykonać pewnych kombinacji ciosów nad którymi pracowaliśmy. Więc mam nadzieje, że po krótkiej przerwie będę wstanie trochę  podszlifować formę i poprawić pewne braki.

WokółRingu: Urodziłaś się w Gliwicach natomiast mieszkasz na stałe w Stanach Zjednoczony. Nie jest trudno zauważyć, że jesteś bardzo przywiązana do kraju w którym się urodziłaś. Czym dla ciebie jest Polska? Starasz się regularnie odwiedzać nasz kraj czy niekoniecznie?

1239755_514298765316427_763047225_n.jpg

Magdziak Lopes: Odwiedzam Polskę regularnie, około raz na półtora roku. Zawsze nie mogę się doczekać przyjazdu do Polski i zawsze tęsknie. Moja ostatnia wizyta wypadła na ostatnie Boże Narodzenie i miałam w planie znów przyjechać na wakacje w 2017 roku. Niezmiernie się ciesze, że nie będę musiała tak długo czekać na odwiedziny domu.

WokółRingu: Na pewno już analizowałaś wstępnie boks Ewy Piątkowskiej. Jak oceniasz umiejętności Ewy?  Jakie według ciebie są jej najmocniejsze strony, które dostrzegłaś w jej boksie? Uważasz, że pojedynek z Piątkowską będzie twoim jak dotąd najtrudniejszym wyzwaniem w karierze? 

Magdziak Lopes: Jest mi trudno przewidzieć czy będzie to najtrudniejszy pojedynek, ponieważ każda walka jest inna i każda  stanowi inne wyzwanie z rożnych powodów. Oczekuje, że zobaczę najlepsza wersje Ewy na ringu – jest to dla niej moment na który bardzo czekała i pierwsze podejście do mistrzostwa świata. Oczekuje, ze Ewa będzie doskonale przygotowana.
Obiecuje, że odpowiem na pytanie czy to była najtrudniejsza walka zaraz po jej 
zakończeniu

WokółRingu: Na profesjonalnym ringu zadebiutowałaś w 2009 roku. Niestety w swoim debiucie przegrałaś pojedynek. Były chwile zwątpienia po tamtej porażce? Czy wręcz przeciwnie była jeszcze większa motywacja?

Magdziak Lopes: Przegranie pierwszej walki było oczywiście dużym rozczarowaniem. Po tej porażce zdecydowałam się na spore zmiany i powierzyłam mój trening mojemu mężowi, który już szkolił zawodników w klubie należącym do Good’ego Petronelli. Od tego momentu razem pracowaliśmy nad przygotowaniem do walk i wszystkimi detalami. Nasze połączenie zaowocowało, ponieważ dwie walki później dostaliśmy rewanż i pokonałam moja przeciwniczkę na punkty.

WokółRingu: Już raz w swojej karierze walczyłaś o mistrzostwo świata federacji WBC. W 2014 roku zmierzyłaś się w walce o wakujący tytuł w kategorii super półśredniej z Mikaelą Lauren. Nie udało ci się zdobyć wtedy tytułu. Dlaczego 17 września w Polsce tym razem to ci się uda?

13680139_1103017179777913_4884900130204352373_o.jpg

Magdziak Lopes: Podjęliśmy ryzyko przeciwko wysokiej klasy zawodniczce u niej na zapleczu i myślę, że stoczyłam dobra walkę. Chociaż sędziowie nie przyznali nam zwycięstwa to wiele osób dało nam znać ze nasz występ był dobrze odebrany i był na wysokim poziomie. Po tym doświadczeniu i po wygraniu pasa WBC Silver nie mam żadnych zastrzeżeń, żeby wrócić do Polski i zmierzyć się z wysokiej klasy przeciwniczka jaka jest Ewa.

WokółRingu: Jak będziesz przygotowywała się do pojedynku z Ewą Piątkowską? Będą to jakieś szczególne przygotowania, różniące się od tych poprzednich?

Magdziak Lopes: W ciągu najbliższych kilku tygodni.razem opracujemy plan, który się skupi na moich silnych stronach.

 WokółRingu: Oprócz tego, że jesteś zawodową pięściarską to także pracujesz jako prawnik. Jak sama przyznajesz bardzo lubisz swoją pracę. Natomiast czy praca jako prawnik nie przeszkadza ci w karierze jako pięściarza?  Potrafisz pogodzić te zawody ze sobą, tak aby jak sama wspominasz dawać z siebie 100 procent w każdym z nich? 

Magdziak Lopes: Tak, to prawda. Moja codzienna praca jako adwokat daje mi dużo satysfakcji. Mam dużo szczęścia z tym, że mam nie tylko świetny zespół w boksie, ale także wspierający zespół w mojej kancelarii. Moja firma rozumie i daje mi tyle czasu ile mi potrzeba na przygotowanie się do walki. Także nie ma konfliktu między tymi dwoma zajęciami.

WokółRingu: Czy były już wcześniej jakieś propozycję, abyś zawalczyła w Polsce? Czy oferta walki z Piątkowską byłą  tą pierwszą?

Magdziak Lopes: To jest pierwsza propozycja i nie mogłam jej przegapić 

WokółRingu: Interesujesz się na co dzień boksem? Oglądasz walki polskich pięściarzy i polskich zawodniczek? Czyje walki najbardziej lubisz oglądać?

11168181_842137295865904_2851333749900842725_n.jpg

Magdziak Lopes: Tak, boks mnie bardzo interesuje. Oglądam większość gal pokazywanych w telewizji. Oglądam tez boks na żywo. Zawsze kibicuje polskim zawodnikom, którzy walczą w USA i są tutaj pokazywani w telewizji. Jedna z dużych atrakcji dla mnie była gala Tomasza Adamka w Mohegan Sun, którą miałam okazję zobaczyć na żywo.

 WokółRingu: Chciałabyś przekazać coś swoim kibicom w Polsce?

Magdziak Lopes: Mam naprawdę nadzieje dać kibicom atrakcyjna walkę i jestem zaszczycona możliwością walki o pas w domu

 

Skomentuj

