Francisco Palacios dla WokółRingu: Jeśli uda mi się zejść do półciężkiej to zobaczycie mnie ponownie w ringu.

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzielił nam Francisco Palacios(23-4, 14KO). Były dwukrotny pretendent do tytułu mistrza świata WBC w kategorii cruiser opowiada między innymi o współpracy z Joshem Gormleyem, który pod jego okiem przygotowuję się do zaplanowanej na 9 września walki z Travisem Kauffmanem. Ponadto „Czarodziej” nawiązuje także do swojego powrotu na ring po porażce z Michałem Cieślakiem. Francisco ma zamiar zejść do kategorii półciężkiej i wrócić na ring już w tej dywizji.

WokółRingu: 9 września na gali Premier Boxing Champions Travis Kauffman zmierzy się z Joshem Gormleyem. Josh do pojedynku z Travisem przygotowuję się pod twoim okiem. Mógłbyś powiedzieć coś więcej o tej współpracy? Jak doszło do tego, że rozpoczęliście współprace?

Francisco Palacios: Współpraca przebiega dobrze. Josh jest moim bliskim przyjacielem. Zarówno ja jak i Josh pomagamy sobie, więc on wie jak ja ćwiczę oraz szkole innych. On zadeklarował, że chciałby ze mną trenować i ja zgodziłem się na to.

WokółRingu: Rozumiem, że staniesz także w narożniku Gormleya podczas jego walki z Kauffmanem?

Francisco Palacios: Tak. Będę w jego narożniku podczas walki.

WokółRingu: Będzie to twój debiut w roli trenera. Co możesz powiedzieć o aktualnej formie swojego podopiecznego?

Francisco Palacios: Muszę powiedzieć, że jeśli ktoś chce się uczyć, jest skupiony oraz uważnie cię słucha to jest dobrze. Tak właśnie dokładnie robi Josh. Cały czas jest skupiony i przestrzega wszystkich moich instrukcji, które mu udzielam. Widać wyniki tej współpracy.

WokółRingu: Jak sam przyznajesz masz nadzieję, że Gormley sprawi niespodziankę w pojedynku z Kauffmanem i pokona go. Oceniając realnie szansę myślisz, że może to się udać?

Francisco Palacios: Myślę, że zawsze jest szansa na zwycięstwo, więc będziemy do niej dążyć. Będziemy chcieli wszystkich zaskoczyć. Travis jet inteligentnym i świetnym pięściarzem i ma jednego z najlepszych trenerów w tym biznesie, więc musimy być czujni i zminimalizować wszystkie nasze możliwe błędy i wykorzystać błędy Travisa.

WokółRingu: Wiemy, że masz swój gym. Pomagasz innym ludziom, którzy trenują u ciebie. Myślisz, że zawód trenera to odpowiednia rola dla ciebie na przyszłość?

Francisco Palacios: Tak. Kocham to, co robię. Uwielbiam uczyć innych, więc to będzie moją przyszłością.

WokółRingu: Wróćmy do twojej osoby. Wciąż masz nadzieję na powrót na ring? Kiedy mógłbyś stoczyć kolejną walkę?

Francisco Palacios: Na razie pracuję nad zrzuceniem wagi, aby przejść do kategorii półciężkiej. Przyzwyczaiłem się do tego, że zawszę byłem tym mniejszym pięściarzem. Tak było przez całą moją karierę. Ci faceci w dzisiejszych czasach są więksi oraz stosunkowo silniejsi ode mnie, ale kocham to, bo lubię walczyć z dużymi facetami i próbować swoich sił z nimi. Oczywiście w moich ostatnich dwóch walkach przeciwnicy byli silniejsi ode mnie, więc jeśli uda mi się zejść do półciężkiej to na pewno zobaczycie mnie ponownie.

WokółRingu: Masz bardzo dobrą bokserską przeszłość. Dwa razy walczyłeś o mistrzostwo świata WBC z Krzysztofem Włodarczykiem. Jeśli wrócisz na ring to będziesz dążył do wielkich walk?

Francisco Palacios: Jak zawszę. Chcę samych dobrych zawodników. Jestem wojownikiem, który walczy z najlepszymi

WokółRingu: Czy otrzymałeś już propozycję jakiś walk, po tym jak przyznałeś, że podjąłeś zbyt pochopnie decyzję o zakończeniu kariery po walce z Cieślakiem?

Francisco Palacios: Tak miałem takie oferty.

WokółRingu: 17 września w Polce odbędzie się kolejna gala z cyklu Polsat Boxing Night. W walce wieczoru Krzysztof Głowacki zmierzy się z Oleksandrem Usykiem. Jak myślisz, kto wygra tą walkę?

Francisco Palacios: To na pewno będzie bardzo dobra walka, ale nie wiem zbyt wiele o obydwu tych pięściarzach.

WokółRingu: Chciałbyś po raz kolejny zawalczyć w Polsce? Jeśli pojawiłaby się oferta to przyjąłbyś ją?

Francisco Palacios: Chciałbym wrócić do Polski i zawalczyć, ale to musi być przemyślane. Żeby nie była to zła decyzja. Kocham Polskę.

WokółRingu: Chciałbyś coś przekazać swoim wiernym i licznym polskim kibicom?

Francisco Palacios: Kocham was. Niech was wszystkich Bóg błogosławi. Jestem bardzo wdzięczny, że mam w tym kraju wielu zwolenników i przyjaciół, za co z głębi serca dziękuje.

 

Skomentuj

