Kamil Łaszczyk dla WokółRingu: Nie jestem zawodnikiem, który ucieka od wyzwań.

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzielił nam Kamil Łaszczyk(22-0, 8KO). Kamil kolejną zawodową walkę stoczy 22 października na gali w Wieliczce. Rywalem Łaszczyka będzie Piotr Gudel.

WokółRingu: Po raz ostatni jak dotąd walczyłeś 9 kwietnia na gali Joshua-Martin w Wielkiej Brytanii. Pokonałeś wówczas na punkty Ignaca Kassaia. Jak w ogóle doszło do tego, że zawalczyłeś na tej gali?

Kamil Łaszczyk: Promotorzy zaproponowali mi taka opcje walki, więc ja przyjąłem

WokółRingu: Następną zawodową walkę stoczysz 22 października na gali w Wieliczce. Twoim rywalem będzie Piot Gudel. Czy jesteś zadowolony z rywala, z którym przyjdzie ci się zmierzyć?

Kamil Łaszczyk: Powiem szczerze, że wolałbym boksować nie obrażając Piotrka z silniejszymi przeciwnikami i bardziej doświadczonymi, ale wiadomo że nie ode mnie to zależy, z kim będę walczył. Ja się nie boję. Mogę walczyć z każdym, tylko potrzebuje więcej czasu na poważniejsze walki do przygotowania się z Piotrkiem ma to być tylko walka przetarcie przed walką w Japonii

WokółRingu: Pierwotnie planowano, że twoją walkę z Piotrem odbędzie się na gali Polsat Boxing Night 17 września w Gdańsku. Dlaczego ostatecznie ten pomysł nie powiódł się? Był to zbyt krótki czas na przygotowania? Czy zaważyły tutaj inne kwestie?

Kamil Łaszczyk: To nie ode mnie zależy. Ja byłem w treningu od ostatniej walki, nie licząc dwóch tygodni przerwy. Zapewne zaważyły inne kwestie.

WokółRingu: Jakim według ciebie pięściarzem jest Piotr Gudel? Sego czasu mieliście okazję wspólnie sparować. Jak wyglądały te sparingi?

Kamil Łasczyk:  Moim zdaniem Piotrek nie jest złym bokserem. Umie boksować, zmieniać pozycje. Jest w jakiś sposób niewygodny. Sparowaliśmy, ale nie mi to oceniać.

WokółRingu: Gdy po raz pierwszy usłyszałeś o możliwej walce z Gudelem to już od początku byłeś zainteresowany tą propozycją? 

Kamil Łaszczyk: Ja mogę walczyć z każdym, jeśli jest możliwość jakieś walki to ją przyjmuje. Nie jestem zawodnikiem, który ucieka od wyzwań.

WokółRingu: Bardzo żałujesz, że twoja walka z Piotrem Gudelem nie odbędzie się na gali PBN? Z punkty widzenia promocyjnego, być może także finansowego byłoby to według ciebie lepsze rozwiązanie?

Kamil Łaszczyk: Jest mi bardzo szkoda, bo szykowałem się do tej walki. Jednak promotorzy w ostatniej chwili zmienili zdanie, więc pozostanie mi dziś tylko kibicować.

WokółRingu: Ty na ringach zawodowych walczysz od 2011 roku. Piotr natomiast zadebiutował w boksie zawodowym w 2013 roku. Przez ten czas stoczyłeś 22 zwycięskie pojedynki. Dla Gudela walka z tobą będzie dopiero tą 8 zawodową. Pomimo tej dość wyraźnej różnicy w doświadczeniu na ringach zawodowych uważasz, że ta walka może okazać się dla ciebie trudna?

Kamil Łaszczyk: Każda walka jest trudna. Możesz nie mieć dnia, źle się czuć, zawodnik może nie pasować. Trzeba do każdego wejść skupionym i walczyć.

WokółRingu: Czy krótki okres przerwy pomiędzy tymi dwoma walkami ( Kamil w listopadzie ma  walczyć w Japonii w eliminatorze WBO z Satoshi Hosono ) nie będzie tutaj stanowił dla ciebie problemu?

Kamil Łaszczyk: Wszystko zależy od tego czy walka z Piotrkiem będzie cięższa walka czy lżejsza, a poza tym muszę to skonsultować z trenerem czy nie będzie to za szybko, za krótki odstęp od walki.

WokółRingu: Z racji tego, iż od walki z Gudelem poniekąd zależy twoja najbliższa sportowa przyszłość to traktujesz tą walkę jako najważniejszą w dotychczasowej karierze? 

Kamil Łaszczyk: Nie traktuje jej jako najważniejszej walki. Miałem już większe wyzwania boksując w Stanach. Każda walka jest w jakiś sposób ważna.

WokółRingu: Mógłbyś powiedzieć coś na temat przygotowań do gali w Wieliczce?

Kamil Łaszczyk: Aktualnie trenuje już ponad 4 miesiące. Teraz mam trochę luźniejsze treningi ze względu na to, że termin mojej walki został przeniesiony.

WokółRingu: Ostatni raz miałeś okazję walczyć w Polsce pod koniec 2014 roku. Jesteś zadowolony, że 22 października w Wieliczce będziesz mógł  ponownie wystąpić na gali w Polsce?

Kamil Łaszczyk: Bardzo się cieszę, że zaboksuje w Polsce, chociaż nie ukrywam, że wolałbym częściej walczyć w Stanach, ponieważ z tamtym zawodnikami mogę się bardziej rozwinąć i nabrać większego doświadczenia.

WokółRingu: Co wskazałbyś za największy atut w boksie Gudela?

Kamil Łaszczyk: Ciężko jest mi ocenić zawodnika. Wiem, że jest twardy i że potrafi pójść na wymianę ciosów.

WokółRingu: Chciałbyś przekazać coś swoim kibicom?

Kamil Łaszczyk: Chciałbym pozdrowić wszystkich kibiców i mam nadzieję, że zobaczymy się na gali. Pozdrawiam.

Skomentuj

