Kamil Szeremeta dla WokółRingu: Czas leci nieubłaganie. Chcę toczyć wielkie walki.

Zapraszamy do zapoznania się z rozmowa, której udzielił nam Kamil Szeremeta (14-0, 2KO). Polski pięściarz kategorii średniej nawiązuje do swojej ostatniej zwycięskiej walce z Kassim Oumą, współpracy z trenerem Fiodorem Łapinem oraz planach na przyszłość.

WokółRingu: Po raz ostatni jak dotąd walczyłeś 20 sierpnia na gali w Międzyzdrojach. Twoim rywalem był były mistrz świata Kassim Ouma. Oglądając tą walkę wydawało się, że byłą dla ciebie łatwa. Wygrałeś z Oumą do jednej bramki. A jak to wyglądało według ciebie w ringu? Jesteś zadowolony z tego jak udało się się zaprezentować w ringu?

Kamil Szeremeta: Przygotowania do tej walki były najcięższe ze wszystkich. W ringu czułem się świetnie i to miało odzwierciedlenie w moim boksie. Oglądając Oumę byliśmy przygotowani na dużo lepszą jego formęn niż w walce ze mną. Gdybym zaryzykował wcześniej i przyspieszył tak jak w 10 rundzie skończył bym walkę przed czasem, no ale najważniejsza jest wygrana.

WokółRingu: Nie masz wrażenia, że Ouma przyjechał na walkę z tobą kompletnie bez formy? Według ciebie Kassim był tak slaby, czy ty aż tak dobry?

Kamil Szeremeta: Ouma to nie był ten sam zawodnik co kilka lat temu. Ja na pewno z każdą walka staje się coraz lepszy, tym bardziej że teraz trenuje z Łapinem.

WokółRingu: Wznowiłeś już treningi? W jakiej aktualnie jesteś formie?

Kamil Szeremeta:  Tak wznowiłem już treningi 2 tygodnie po walce, bo wiem, że aby wygrywać z czołówka wagi średniej muszę jeszcze się wiele uczyć i ciężko trenować, ale mam zapał i mam wszystko, aby się rozwijać i coraz to lepiej boksować.

WokółRingu: Czy wiesz już coś na temat swojej kolejnej walki? Podobno masz wrócić na ring 10 grudnia?

Kamil Szeremeta: Na razie wiem, że promotorzy szukają miejsca na zorganizowanie gali, a o przeciwniku nic nie wiadomo.

WokółRingu: Twoi promotorzy mówili przed walką z Kassimem Oumą, że jeśli sobie poradzisz w dobrym stylu to czekają cię w niedalekiej przyszłości ciekawe walki. Ty swoje zadanie wykonałeś bardzo dobrze. Jakie plany na dalszą twoją karierę mają promotorzy? Możliwe, że wkrótce zawalczyć na przykład w Stanach Zjednoczonych?

Kamil Szeremeta: Co do planów moich promotorów na moja karierę najlepiej spytać ich. Ja ciężko trenuje i wykonuje swoją pracę, a prowadzenie mojej kariery pozostawiam im.

WokółRingu: Jeśli wrócisz na ring 10 grudnia to zmierzysz się z jakimś wymagającym rywalem czy będzie to taki „luźniejszy” występ na podtrzymanie aktywności?

Kamil Szeremeta: Nie chcę żadnych walk „luźniejszych”. Nie ma sensu toczyć takich walk. Jedenastego października kończę 27 lat, także nie ma czasu na walki „o nic”, które mi nic nie dadzą… A czas leci nieubłaganie.

WokółRingu: Jak reagujesz na słowa Irka Butowicza, który twierdzi, że Robert Talarek to aktualnie oprócz Maćka Sulęckiego najlepszy polski pięściarz kategorii średniej? Irek Butowicz twierdzi, że Talarek pokonałby ciebie bez większych problemów. Chciałbyś się do tego odnieść?

Kamil Szeremeta:  Butowicz jest trenerem Roberta, więc nie dziwią mnie słowa trenera o wychowanku. Wiadomo, że chce chwalić zawodnika jak najlepiej. Już raz walczyliśmy i wygrałem choć przyznam że Robert to dobry zawodnik mimo jego słabego rekordu tanio skóry nigdy nie sprzedaje i daje w walce z siebie wszystko, dlatego go cenie. Ale co do naszej walki tak jak powiedziałem wyżej, nie chce walk o nic które mi nic nie dadzą.

WokółRingu: W walce z Kassimem Oumą po raz pierwszy w twoim narożniku stał nowy szkoleniowiec Fiodor Łapin. Jak oceniasz współprace z trenerem Łapinem na podstawie przygotowań do pojedynku oraz instrukcji udzielanych podczas samej walki?

Kamil Szeremeta: Współpracę z Fiodorem Łapinem oceniam na mega doświadczenie. Wie chłop co mówi, co robić i jaki ma plan na każdego swojego zawodnika. Oprócz tego, że jest wspaniałym trenerem to jest także wspaniałym człowiekiem. Jest dla nas jak ojciec. Bardzo go szanuje i dziękuję Bogu, że dał mi szansę trenowania pod jego okiem.

WokółRingu: Trener Łapin przyznaje otwarcie, że jednym z twoich największych mankamentów to praca nóg. Po ciosach często zostają z tytuł. Będziecie starać się wyeliminować to z twojego boksu? Z z racji, że jesteś już doświadczonym pięściarzem nie jest to takie proste? 

Kamil Szeremeta: Trener wie co mówi i zgadzam się z nim w 100%. Od poniedziałku będę w Warszawie i na pewno to będzie główne zadanie do poprawy mojej pracy nóg. To, że jestem już doświadczonym zawodnikiem nie wpłynie na moja robotę, która muszę wykonać. Należę do zawodników, którzy lubią się uczyć i przede wszystkim słuchają, a później próbuje to wdrażać w trening. Nawet przed snem przypominam sobie co robiliśmy na treningu i jakie popełniam błędy o , których mówi trener i próbuje to wizualizować i poprawiać.

WokółRingu: Pokonując Oumę na gali w Międzyzdrojach odniosłeś swoje największe jak dotąd zawodowe zwycięstwo? Czy wygraną nad Rafałem Jackiewiczem uważasz za cenniejszą?

Kamil Szeremeta: Każda kolejna walka jest ta najważniejsza.

WokółRingu: Czy wiesz kto może być twoim kolejnym rywalem? Jeśli nie to może masz jakiego zawodnika, z którym chciałbyś się zmierzyć już teraz?

Kamil Szeremeta: O zawodniku nic nie wiem. Wybór przeciwnika pozostawiam promotorów. Ja wykonuje swoją robotę na sali treningowej.

WokółRingu: Chciałbyś przekazać coś swoim kibicom?

Kamil Szeremeta: Kibicom chciałbym przekazać, aby zaczęli doceniać i szanować wszystkich zawodników, nie tylko ich krytykować. wiedząc ile zawodnik wkłada w to serca i jak bardzo jest narażony na utratę zdrowia. Już samo wyjście do ringu powinno wzbudzać respekt i szacunek.

One thought on “Kamil Szeremeta dla WokółRingu: Czas leci nieubłaganie. Chcę toczyć wielkie walki.

Skomentuj

