Leon Harth dla WokółRingu: Jestem przygotowany na wszystko w wykonaniu „Diablo”.

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzielił nam Leon Harth (14-1, 10KO). Leon 10 grudnia we Wrocławiu będzie walczył o tytuł IBF Inter-Continental w kategorii cruiser z Krzysztofem Włodarczykiem.

WokółRingu: Coraz bliżej do twojej walki z Krzysztofem Włodarczykiem. 10 grudnia będziesz walczył z „Diablo” o pas IBF Inter-Continetal w Polsce. Jak forma przed tym pojedynkiem?

Leon Harth: Przygotowania przebiegły bardzo dobrze. Czekam na 10 grudnia i walkę w Polsce o pas IBF.

WokółRingu: Mógłbyś powiedzieć coś o przygotowaniach do walki we Wrocławiu? Czy przygotowania do walki z Włodarczykiem różniły się czym od tych poprzednich?

Leon Harth: Tak, oczywiście. Każde przygotowania są indywidualne pod konkretnego przeciwnika. Te przygotowania były odpowiednio inne.

WokółRingu: Wielu pięściarzy nie chcę walczyć z „Diablo”, ponieważ nie jest on aktualnie mistrzem świata, a więc walka z Krzysztofem jest dla nich zbyt dużym ryzykiem. Ty jednak od razu zgodziłeś się na ten pojedynek. Jesteś przekonany, że możesz sprawić duża niespodziankę i pokonać byłego mistrza IBF i WBC w kategorii cruiser?

Leon Harth: Włodarczyk jest wielkim wojownikiem, ale nie boję się go. Bez względu na to, z kim wchodzisz do ringu ryzyko jest zawsze. To jest normalne w boksie. To sprawia, że boks jest jeszcze bardziej ekscytujący i interesujący.

WokółRingu: Włodarczyk uważa, iż będzie ci bardzo ciężko dotrwać do ostatniego gongu w pojedynku z nim. Chciałbyś coś odpowiedzieć naszemu pięściarzowi? 

Leon Harth: Wiem, że będzie to bardzo ciężka walka dla mnie, będzie to wojna, ale jestem gotowy.

WokółRingu: Traktujesz walkę z Krzysztofem Włodarczykiem jako pojedynek, w którym możesz jedynie dużo zyskać, a niekoniecznie coś stracić? Przecież to „Diablo” będzie dużym faworytem.

Leon Harth: Tak, jest to dla mnie wielka szansa, aby zrobić duży krok naprzód. „Diablo” jest faworytem, ale to mi nie przeszkadza.

WokółRingu: Patrząc na aktualnego Włodarczyka i tego sprzed kilku lat – uważasz, że to wciąż jeden z najlepszych pięściarzy kategorii cruiser na świecie?

Leon Harth: Włodarczyk jest jednym z najsilniejszych pięściarzy w cruiser. To bardzo dobry zawodnik.

WokółRingu: Walka Włodarczyk – Harth jest zakontraktowana na 12 rund. Ty nigdy nie walczyłeś na tak długim dystansie. Nie obawiasz się tego, że na przykład w drugiej połowie walki może mieć to duże znaczenie?

Leon Harth: To będzie moja pierwsza 12-rundowa walka z tak silnym pięściarzem, jak „Diablo”, ale nie robi to na mnie wrażenia. „Diablo” miał także kiedyś pierwszą 12-rundową walkę. Zawsze musi być ten pierwszy raz w boksie.

WokółRingu: Przygodę z boksem rozpocząłeś dopiero w wieku 19 lat. Nie żałujesz, że dopiero tak późno zacząłeś trenować boks? 

Leon Harth: Moje całe życie jest związane ze sportem. W końcu zatrzymałem się i wybrałem boks. Nie żałuję tego. Ważny jest sukces.

WokółRingu: Walka z Włodarczykiem będzie w Polsce w związku z tym nie obawiasz się, że przy równej walce sędziowie wskażą na „Diablo”? Czy zupełnie o tym nie myślisz?

Leon Harth: Będę walczył w Polsce nie tylko przeciw „Diablo”, ale także przeciwko jego fanom. On będzie walczył w domu, on ma więcej zalet, ale ja jestem przygotowany na wszystko.

WokółRingu: Chciałbyś przekazać coś kibicom w Polsce?

Leon Harth: Jestem szczęśliwy, że będę w Polsce. To będzie niesamowita walka.

Zapraszamy również na:

Skomentuj

