Fres Oquendo dla WokółRingu: Polska to piękny kraj. Chciałbym jeszcze kiedyś tam wrócić.

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzielił nam Fres Oquendo (37-8, 24KO). Kolejną walkę Oquendo stoczy z Shannon’em Briggs’em o tytuł WBA kategorii ciężkiej. Na chwilę obecną nie znamy jeszcze dokładnej daty tego pojedynku.

WokółRingu: Czy jest już pewne, że w kolejnej walce zmierzysz się w pojedynku o pas WBA z Shannon’em Briggs’em (60-6-1, 53KO)?

Fres Oquedno: Tak, to prawda.

WokółRingu: Znasz już dokładną datę i miejsce swojej walki z Briggs’em? Czy na razie jeszcze nie znasz oficjalnej daty, ale trenujesz, żeby być gotów na walkę z „The Cannon’em” w każdej chwili?

Fres Oquedno: Nie mamy jeszcze dokładnej daty. Jednak trenuję do walki z Briggs’em cały czas w tej chwili.

WokółRingu: Po raz ostatni walczyłeś 6 lipca 2014 w Rosji z Ruslan’em Chagaev’em. Sporo czasu już minęło od tamtego pojedynku. Nie obawiasz się, że przystępując do walki z Briggs’em po tak długiej przerwie i bez tzw. „walki na przetarcie” może być poniekąd błędem z twojej strony?

Fres Oquedno: Jestem weteranem w tej grze. Mógłbym wyjść do walki nawet po 10 latach przerwy. Byłem w topie, razem z takimi pięściarzami jak Evander Holyfield, czy Chris Byrd. Mógłbym tak wymieniać dalej. Mógłbym pokonać ich wszystkich. Shannon Briggs? Nic specjalnego.

WokółRingu: Zawodową karierę rozpoczynałeś w 1997 roku. Minęło dwadzieścia lat, a ty nadal jesteś w tym boksie. Ile jeszcze masz zamiar walczyć? Istnieje możliwość, że jak zdobędziesz pas WBA i pokonasz Shannon’a Briggs’a to odejdziesz na emeryturę? 

Fres Oquedno: Wszystko jest możliwe. Dużo zależy też od wyniku najbliższej mojej walki. Jeżeli zdobędę mistrzostwo, będzie szansa na unifikację. Oczywiście będę walczyć wtedy dalej.

WokółRingu: Kilka razy mówiono o potencjalnej twojej walce z naszymi pięściarzami kategorii ciężkiej – Tomaszem Adamkiem i Andrzejem Gołotą. Żałujesz, że nigdy nie spotkałeś się z tymi zawodnikami w ringu?

Fres Oquedno: Nie, oczywiście, że nie mam wielkiego żalu. Walczyłem najlepiej, jak potrafiłem. Nie decydowałem z kim.

WokółRingu: Co sądzisz o naszym Arturze Szpilce, który jest aktualnie uważany jako numer jeden polskiej wagi ciężkiej. 16 stycznia 2016 roku „The Pin” bił się z Deontay’em Wilder’em o pas mistrza świata WBC. Polak walczył dzielnie, ale przegrał przez ciężki nokaut. Myślisz, że Szpilka może zostać mistrzem świata w wadze ciężkiej?

Fres Oquedno: W wadze ciężkiej wszystko jest możliwe, tak długo jak masz swoje cele, marzenia i jesteś skupiony. Artur Szpilka jest dobrym zawodnikiem. Sparowałem z nim wcześniej, kiedy on przygotowywał się do walk. Szpilka jest dobrym pretendentem i życzę mu powodzenia.

WokółRingu: W jakiej jesteś aktualnie formie? Ostatnio widzieliśmy filmik z twojego treningu i chyba jest w dość dobrej dyspozycji?

Fres Oquedno: Zgadza się, utrzymuję dobrą dyspozycję przez cały czas – dlatego między innymi mam wciąż dobre nazwisko w boksie, ponieważ ja jestem zawsze w dobrej formie.

WokółRingu: Gdybyś kiedyś otrzymał ofertę ciekawej walki w Polsce to byłbyś zainteresowany oraz chętny na taką walkę, z którymś z naszych pięściarzy wagi ciężkiej?

Fres Oquedno: Oczywiście, jeśli dadzą mi kilka milionów dolarów – jak najbardziej !

WokółRingu: Jak oceniasz poziom dzisiejszej wagi ciężkiej? Wielu uważa, że dzisiejsi mistrzowie świata nie mieliby większych szans z tymi mistrzami sprzed lat typu np. Mike Tyson, czy Eveander Holyfield. Podobnie uważasz?

Fres Oquedno: Każdy ma swoje własne pokolenie i nie zgadzam się z tym. Przez cały czas różne rzeczy się zmieniają – rodzą się inni, nowi, a ja cały czas jestem w tym boksie od 20 lat. Jestem jednym z top 5 w tej kategorii.

WokółRingu: Shannon Briggs będzie dla ciebie trudnym rywalem, czy powinieneś sobie poradzić z nim bez większych problemów?

Fres Oquedno: Shannon będzie zapewne niebezpieczny w 3-4 pierwszych rundach. On ma duże doświadczenie – był w wielu trudnych wojnach. To będzie dobra walka.

WokółRingu: Wielu ekspertów i kibiców twierdzi, że Andrzej Gołota powinien być mistrzem świata, gdyż wygrał pojedynek z John’em Ruiz’em oraz dał wyrównaną walkę z Chris’em Byrd’em. Jakie jest twoje zdanie na temat Andrzeja Gołoty?

Fres Oquedno: Andrzej Gołota to jeden z najlepszych pięściarzy w boksie, a zwłaszcza jest on największym i najlepszym pięściarzem z Polski i kropka! On po prostu miał sporo pecha.

WokółRingu: Swego czasu byłeś na sparingach w Polsce, gdzie sparowałeś z Arturem Szpilką. Jak oceniasz go, jako pięściarza?

Fres Oquedno: Pomagałem Arturowi przygotowywać się do jednej z jego walk na HBO. Szpilka jest bardzo utalentowanym wojownikiem.

WokółRingu: Podobało ci się w Polsce, kiedy byłeś w naszym kraju?

Fres Oquedno: Kocham Polskę, to piękny kraj. Uwielbiam wasze jedzenie, szczególnie pierogi. Chciałbym kiedyś wrócić do Polski ponownie.

WokółRingu: Chciałbyś przekazać coś kibicom w Polsce?

Fres Oquedno: Dziękuje za przyjęcie mnie z otwartymi ramionami. Traktowaliście mnie bardzo dobrze. Jestem zadowolony z pobytu i spędzonego tam czasu. Czekam na powrót tam już wkrótce!

Skomentuj

