Damian Wrzesiński dla WokółRingu: Jestem zdecydowany i gotowy na wyzwania.

Zapraszamy do zapoznania się z rozmową, której udzielił nam Domian Wrzesiński (10-0-1, 4KO). Damian wróci na ring 18 lutego na gali w Poznaniu. Rywalem Wrzesińskiego będzie doświadczony Aliaksandr Abramenka.

WokółRingu: 18 lutego na gali w Poznaniu wrócisz na ring. Twoim rywalem w pojedynku zakontraktowanym na 8 rund będzie doświadczony Aliaksandr Abramenka (17-55-1, 6KO). Jak idą przygotowania do kolejnej zawodowej walki?

Damian Wrzesiński: Najważniejsze przygotowania do walki już za mną. Sparingi, przybory bokserskie, technika przerobione. Teraz łapanie świeżości, głodu do walki.

WokółRingu: Twój przeciwnik – Aliaksandr Abramenka to według ciebie dobry rywal? Na pewno jest bardzo doświadczony. Jednak ty już od pewnego czasu powtarzasz, że jesteś gotowy na lepszych rywali i liczysz, że otrzymasz takie duże walki. Jednak na pewno motywacja jest duża, żeby po raz kolejny zaprezentować się dobrze przed swoją własną publicznością?

Damian Wrzesiński: Nie myślę za dużo o Abramence. Skupiam się na sobie, żeby ciężko trenować i rozwijać się na treningach. Nie lekceważę ani Abramenki, ani żadnego innego rywala. Mam nadzieję, że wygram i dobrze wypadnę w walce, tak żebym ja, trener, kibice byli zadowoleni z widowiska.

WokółRingu: Pierwotnie planowano, że walkę stoczysz 4 marca na gali grupy Tymex Boxing Promotion w Dzierżoniowie. Dlaczego ostatecznie nie wystąpisz na tej imprezie?

Damian Wrzesiński: Tak, wstępnie miałem walczyć w Dzierżoniowie, ale nadarzyła się okazja, żeby wystąpić przed swoją publicznością w Poznaniu na gali Poznań Fight Night 18 lutego. Mój promotor też jest za walką w Poznaniu.

WokółRingu: Na gali w Dzierżoniowie twoim rywalem miał być po raz kolejny Michał Szczupak. Walczyłeś, jak sam przyznajesz z Michałem za czasów amatorskich i mieliście również okazję spotkać raz już na ringu zawodowym. 27 lutego ubiegłego roku w Radomiu pokonałeś „Szczupaka” zdecydowanie. Bezpośrednio po walce Leśniak mówił, że dałeś mu wielką lekcję boksu, jednak po jakimś czasie powiedział, iż wcale go tak mocno nie zbiłeś i chciałby rewanżu. Jakie jest twoje zdanie na ten temat? Interesuję cię kolejny pojedynek z cyklu Wrzesiński – Leśniak?

Damian Wrzesiński: Obiecałem sam sobie, że nie będę poruszał już tematu „Szczupaka”. Ja mam swoje cele sportowe i chcę iść swoją drogą, ten człowiek mnie już nie interesuje.

WokółRingu: Jesteś bardzo doświadczonym i ambitnym pięściarzem oraz człowiekiem. Jednak chyba nie do końca jesteś zadowolony z tego jak prowadzona jest twoja kariera przez promotora. Walczysz nie zbyt często i zapewne już teraz wolałbyś się mierzyć z lepszymi rywalami, w walkach, które coś by ci dawały.

Damian Wrzesiński: Z poprzedniego roku rzeczywiście nie jestem zadowolony. Tylko 2 walki, co prawda zwycięskie, ale moja kariera nie nabrała tempa. W tym roku postanowiłem stale ciężko trenować i boksować, nie kalkulować rywali. Czekam od promotora na propozycje walk z poważnymi rywalami, za poważne pieniądze. Może być za granicą, może być w Polsce, wszystko mi jedno, byle w granicach zdrowego rozsądku.

WokółRingu: Czy promotor ma konkretne, sprecyzowane plany na prowadzenie twojej dalszej kariery?

Damian Wrzesiński: Plan jest na razie taki, że boksuje teraz w Poznaniu 18. lutego, następną walkę mam mieć w maju na kolejnej gali mojego promotora. W między czasie jeśli dostaniemy jakąś ciekawą propozycje walki to ją bierzemy.

WokółRingu: Wiemy dobrze, że ty jesteś zawsze w treningu. Jednak najważniejsze są walki, to dzięki nim najwięcej się uczymy. Nie masz takiego wrażenia, że od pewnego czasu twoja kariera trochę „stoi w miejscu”?

Damian Wrzesiński: Na treningach ciągle się rozwijam. Nawet z pozornie słabszego poprzedniego roku pod względem ilości walk wyciągnąłem pozytywne wnioski i myślę już do przodu, bez negatywnego nakręcania się. Chcę trenować, boksować, wygrywać i zarabiać z boksu i mam nadzieję, że mój promotor mi w tym będzie pomagał.

WokółRingu: W ostatnim czasie do walki w Poznaniu sparowałeś między innymi z Tomaszem Mazurem, czy też Tomkiem Królem. Jak oceniasz te sparingi oraz formę jaką na nich prezentowałeś?

Damian Wrzesiński: Sparowałem też z chłopakami z Bagdasarian Boxing Club w którym trenuję, oraz Damianem Ławniczakiem. Co do Mazura i Króla to obaj boksują w różnych kategoriach wagowych i mają różne atuty. Sparingi były udane. Trzymaliśmy mocne tępo sparingów no i wyciągnąłem ważne dla mnie wnioski ze sparingów związane z techniką i taktyką boksu.

WokółRingu: Czy istnieje szansa, że ten 2017 rok będzie dla ciebie wielkim rokiem, rokiem przełomowym, podczas, którego pokażesz szerszemu gronie kibiców swą prawdziwą wartość?  2017 rok będzie dla ciebie przełomowym?

Damian Wrzesiński: Jak najbardziej tak. Jestem zdecydowany i przygotowuje się na wyzwania.

WokółRingu:  Skoro nie walczysz w Polsce często to może warto byłoby pomyśleć poważniej nad zagranicznymi opcjami. Podobno otrzymałeś kilka bardzo ciekawym ofert, w tym także walk o tytuł WBO European kategorii super piórkowej.

Damian Wrzesiński: Tak, były takie propozycje na początku roku i od razu się na nie zgodziłem, jednak z tego względu, że nie mam przeboksowane więcej, niż walki 6 rundowe to nie doszło do pełnego porozumienia. Ale co odwlecze to nie uciecze, czekam za następnymi propozycjami.

WokółRingu:  18 lutego w Poznaniu zobaczymy najlepszego Damiana Wrzesińskiego, jak do tej pory w swojej zawodowej karierze?

Damian Wrzesiński: Wolę niczego nie zapeszać. Okaże się 18 lutego w ringu. Ja będę chciał dać kibicom z siebie wszystko co najlepsze.

WokółRingu: Chciałbyś przekazać coś swoim kibicom?

Damian Wrzesiński: Chcę pozdrowić wszystkich znajomych, rodzinę i kibiców. Zachęcam do przyjścia 18 lutego do Poznańskiej Hali Arena na Poznań Fight Night, na moją walkę. A dla tych co nie mogą oglądać gali na żywo to żeby trzymali za mnie kciuki i wspierali mnie duchowo.

Skomentuj

